czwartek, 28 marca 2013

Zapach książek



Kiedyś w sieci znalazłem taki tekst: „Czym się różni człowiek czytający książki od oglądającego telewizję? Czytający wydają rozkazy oglądającym telewizję”. Mnie tam jakoś do władzy i rozkazywania nie ciągnie, ale takie słowa dają chyba do myślenia i motywują do czytania, a konkretniej zmuszają do myślenia. Nie wiem gdzie sens i logika w tym, że telewizja w pewien sposób wypchała z codziennego życia książki, przecież to tak jakby mieć do wyboru pić wodę z sedesu, lub 40-letnie wino (zakładając, że dana osoba nie jest abstynentem), po czym wybrać tą pierwszą alternatywę… Czytanie nauczy Cię samodzielnie myśleć, poszerzy Twój intelekt uczyni Cię myślicielem. A telewizja? Może gdyby ten wynalazek ludzie lepiej wykorzystywali? Bo aktualnie stacje telewizyjne opanowały manipulowanie ludźmi do perfekcji. Ale kurka, czego ja tak wiecznie przywalam się do manipulacji? Bo po prostu według mnie naród, który daje się manipulować, to ociemniały naród… A jako, że mam ducha patrioty robię, co mogę by Polska była lepsza. 

W mordę jeża, w sumie ten tekst wygląda jak jakieś wypracowanie szkolne pt.: „Dlaczego czytać książki? Za i przeciw”. A nudnych wypracowań tu nie chcemy. Ludzie, kurka! Czytajcie po prostu! Z każdą lekturą rozumek człowieka się poszerza, a intelekt chyba bardziej się Wam przyda, niż znajomość fabuły ostatniego odcinka „Pamiętników z Wakacji”… Chociaż w sumie nie twierdze że „Pamiętniki z Wakacji” są złe! Bynajmniej jak kiedyś obejrzałem sobie jeden odcinek na YouTube to prawie, że wytrzeszczu oczu dostałem ze zdziwienia i tylko się głowiłem, jakim cudem można wymyśleć coś tak nienormalnego i chorego? Polak potrafi…

Zła władza chciałaby, żebyśmy nie czytali książek, bo ignoranci nie sprawiają problemów, takimi ludźmi sa się łatwiej sterować. Niby dlaczego Hitler mordował inteligencję Polską? Ponieważ wiedział, że nasz naród to jednak siła i póki istniała elita, intelektualiści w naszym kraju, tak naprawdę nie dalibyśmy się tak lekko. Więc nie pozwólmy, żeby Polakami rządził taki drugi Hitler, postawmy na samodzielne myślenie i intelekt!  

2 komentarze:

  1. Nie wyobrażam sobie życia bez książek - byłoby strasznie nudne. Dzieci w szkole zrażają się do czytania poprzez zmuszanie ich na siłę do czytania nieodpowiednich lektur, niedopasowanych do ich wieku.

    OdpowiedzUsuń